18. ledna 2018

Spybag - ptáček

Dnešní článek je o jednoduchém šití pro děti. Spybag je pytlíček, ve kterém jsou schované různé drobnosti a dítko má za úkol všechny najít. Je to fajn hra na zabavení batolete třeba na cestách. Já jsem si vytvořila Spybag ve tvaru ptáčka a rovnou pro vás mám střih i návod ;-)


Co budeme potřebovat?
  • bavlněnou látku na zadní díl
  • fleece nebo filc na přední díl (něco nepáravého)
  • filc na detaily
  • fólii na okýnko (třeba z eurodesek, laminovačky nebo na pláštěnky ke kočárku) - čím měkčí tím lépe půjde ptáček otočit na líc a neponičí se fólie
  • drobnosti, které bude dítko hledat
  • výplň - buď korálky nebo rýži či jinou luštěninu (já mám jáhly)
  • knihařský kroužek nebo kroužek na klíče
  • papír na tahák
  • střih
Postup
  1. Nastříháme si vše podle střihu - tělo ptáčka jednou s dírou z nepáravého materiálu a jednou bez díry na zadní díl, nožičky, oko a zobáček. Potom fólii na díru - nezapomeneme na švový přídavek. Nakonec ocásek a ouško na tahák. To jsou jen proužky z filcu o délce 5cm a 11cm a šířce cca 2cm, místo toho jde použít i stuhu. 
  2. Našpendlíme si okýnko a přišijeme cikcakem na rub tělíčka. Je nutné použít malý cikcak, aby se nám nesypala výplň ven. 

  3.  Přišijeme oko. 
  4. Přišijeme zobáček, nohy a očka na švový přídavek viz fotka. Tohle přišití je taková "pojistka" proti vytržení, moje děti stále u všeho zkouší, jestli to jde rozebrat. Pokud máte hodné děti, stačí přišpendlit ;-) 
  5. Položíme tělíčka lícem k sobě a sešijeme, přičemž u ocásku necháme mezeru na protočení. Použila jsem krátký steh tak, aby se mi výplň pak nesypala. 

  6. Protočíme - teď záleží na fólii jak to půjde nebo nepůjde. Já jsem si fólii trochu pomačkala, ale nakonec to není moc vidět a kdo ví, jak to bude testovat dítko ;-) 
  7. Uděláme si fotku předmětů na tahák. 


  8. Naplníme ptáčka nejdřív předměty a poté výplní. já použila asi 150g jahel. 

  9. Zašijeme díru po protočení. Já jsem to prostě přiložila k sobě a sešila po líci. Bála jsem se, že se mi bude sypat výplň. Pokud chcete, tak můžete objet celý obvod, mě se nechtělo ;-) Tím máme dokončeného ptáčka. 
  10. Potom si vytiskneme tahák a zalaminujeme.
  11. Nakonec připevníme tahák k ptáčkovi kroužkem a dítko si může hrát. 
Přeji hezký den,
K.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...