27. prosince 2016

Potah na dětské křesílko - postup a střih

Od strejdy jsme dostali kostru dětského houpacího křesílka, které potřebovalo zrenovovat (díky moc tati!) a nový potah. Před Vánocemi jsem se k tomu konečně dostala a tak jsem pro vás rovnou připravila návod a střih na potah.


Vzhledem k tomu, že jsem potah neměla, tak jsem improvizovala a musela jsem si vyrobit vlastní střih - vzala jsem staré prostěradlo, našpendlila na křesílko a obkreslila. Chtěla jsem měkký potah, proto je uvnitř vatelín.




Potřebný materiál:
- vrchní látka cca 50 x 150 cm - já použila kočárkovinu, aby to bylo snadno omyvatelné, ale jde použít i pevné plátno třeba z Ikey
- podšívka 50 x 75 cm - použila jsem strarý bavlněný nevypratelný ubrus
- vatelín 100gm2 50 x 75 cm
- (plenkové) patentky 4ks


Postup
1. Nakreslíme si střih podle návodu, obsahuje dvě části přední a zadní díl (nezapomeneme přidat švové přídavky min 1cm).
2. Vystřihneme si přední díl z vrchní látky, podšívky a vatelínu a zadní díl z vrchní látky.
3. Položíme na sebe lícovými stranami vrchní díly z vrchní látky a podšívky a sešijeme na kratší straně. Nastřihneme v záhybech a otočíme na líc.
4. Do sešitých vrchních stran vložíme vatelín a prošijeme všechny 3 vrstvy po 10 cm (nejdříve jsem si sešpendlila po obvodu a pak v místech prošití a prošila volnějším dlouhým stehem).
5. Zahneme krátkou rovnou stranu zadního dílu do rubu a prošijeme.
6. Přiložíme přední a zadní stranu lícem k sobě a sešijeme. Nakonec tento šev začistíme - nebude vidět, takže stačí oentlovat.
7. Přiděláme patentky na přední díl tak, aby krajní byly v rozích a potah neodstával a mezi ně zbylé 2 patentky v pravidelných intervalech, potom navlečeme na kostru a označíme si místa pro patentky na zadní díl a přiděláme.

Doporučuji si střih zkontrolovat podle kostry, protože nevím, jaké jsou výrobní odchylky, tak aby nebyl malý ;-)


Když prcek vlezl do křesílka, tak jsem měla obrovskou radost - stálo to za každý steh ;-)

Jsou pro vás tyhle články přínosné? Máte nějaké zlepšováky, aby byl článek přínosný? Články mi docela dlouho trvají, tak abych věděla, jestli je mám vůbec psát ;-)

Pokud se vám článek líbil, přihlaste se k odběru emailem, ať vám žádný další neunikne ;-)

Přeji kreativní den!
K.

1 komentář:

  1. Děkuji za skvělý návod! Minulý týden jsem podle něj ušila potah na křesílko a má úspěch. Škoda že nebyl nafocen i detail hotového zapínání, to byla pro začátečníka trochu výzva, ale podařilo se :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...