8. prosince 2016

Steampunková přáníčka /technika Square Pop Up Z Fold Card/

Při prolézání Pinterestu jsem objevila inspiraci na pánská přání a ta mě nabudila k tomu, abych nějaká také udělala. Nakonec jsem zvolila jiný styl, ale zůstala technika a určení spíše pro pány.


Postup:
  1. Vzala jsem si čtvrtku A4 a na delší straně narýhovala ve vzdálenosti 7,4 cm (1/4 délky) a 14,8 cm (1/2 délky).
  2. Na kratší straně jsem čtvrtku seřízla na pruh 14,8 cm (základ přání) a 3 cm (pohyblivý pruh).
  3. Pro jistotu jsem si oba pruhy poskládala tak, jak nakonec budou (1. sklad vrchol, 2. sklad údolí).
  4. Ozdobila jsem jednotlivé plochy základu - mám 3 části: 2 ks 7,4 x 14,8 cm; 1 ks 14,8 x 14,8 cm. Tak buď můžeme polepit takhle velkými panely nebo pokud chceme okraj, tak každý rozměr zmenšíme o 0,5 cm.
  5. Ozdobíme si pohyblivý pruh - pozor, bude vůči základu o 180° otočený (vzhůru nohama).
  6. Nalepíme pohyblivý pruh - na dlouhou část si dáme lepidlo jen na vnější polovinu a na protilehlou krátkou část.
  7. Dozdobíme dle libosti.
Postup je v podstatě přeložený z odkazu výše, pokud se do něj podíváte, tak tam jsou i rozměry v palcích (s varováním, že nejsou otestované :-D), tak se tím nebudu zabývat ;-)

Pro matematiky (aneb výpočty pro vlastní rozměry):
Jestliže si přejeme přání o určitém výsledném rozměru u (šířka) x v (výška) tak si na základ připravíme papír o velikosti 2u x v a narýhujeme ve vzdálenosti u/2 a u. Pohyblivý pruh potom bude mít délku 2u a šířku z (cca v/5). 

Přání s balónem
Základ i pohyblivý pruh jsem si ušpinila distress inkousty odstín frayed burlap a spiced honey. Potom jsem si poničila ozdobný papír z kolekce Mechanical Illusions (ScrapBerry's), vzhledem k tomu, že šlo o papír 6 x 6 palců, tak jsem si ustřihla levý panel vcelku a vpravo jsem dala jen zkrácený papír, co zbyl. Na pohyblivý pruh jsem jen Archival inkem odstín Jet black natiskla přání razítkem od Kety. Nakonec jsem dozdobila hřebíčky, průchodkou a ozubenými kolečky.
  







Přání s hodinami
U tohoto přání jsem postupovala obdobně, jen jsem použila místo wild honey inkoust crushed olives. U dozdobování jsem si trochu víc hrála s detaily, takže ozubené kolečko se točí a na pravém panelu je nalepený kabošon s hodinami, který jsem náhodou objevila :-) 









Trik nakonec:
Pokud máme základ přání a vezmeme si levou polovinu a přehneme jí napůl směrem ven, tak máme stejný sklad. Potom už si stačí jen vzít pruh papíru a udělat ho stejně dlouhý, jen cca úzký jako 1/5 výšky papíru ;-)

Až nakonec jsem zjistila, že na tenhle rozměr přání nemám obálku, tak si pohrávám s myšlenkou, že koupím jen kraft sáček a přání do něj vložím - nějak mi to k tomuhle stylu pasuje víc než sněhobílá obálka.

Tahle přání mě moc bavila - užila jsem si ničení papíru a celkově to, že jsem se mohla ušpinit ;-)

Pokud se vám článek líbil, sledujte mě na Facebooku nebo se přihlaste k odběru emailem. Každý článek je jiný a i já sama sebe překvapuji, tak ať vám nic neunikne .

Krásný večer,
K.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...