18. února 2017

Cestovní taška posle Lisy Lamové

Můj kufr mi ho zabavil náš prcek - pěkně se do něj všechno vejde včetně látkových plen a tak nastal problém, že já jsem se musela balit do igelitek. Tahle situace mě nebavila a tak jsem jí vyřešila ušitím cestovní tašky.


Pro svou tašku jsem si vybrala střih od Lisy Lamové z knihy Šití tašek. Nejdříve jsem se snažila shromáždit všechen materiál a byla to docela bojovka - hlavně kovové díly - nechtěla jsem je objednávat a kvůli pár korunám platit poštovné. Nakonec jsem nesehnala součástky na dlouhý popruh a tak je taška bez něj - s taškou stejně jezdíme autem, tak ho nebudu potřebovat. Celkově jsem udělala ještě pár úprav.

Musím říct, že zrovna tenhle návod mi nepřišel moc přehledný - některé kroky jsem si musela číst několikrát a stejně jsem si nebyla postupem úplně jistá.. Třeba jsem chtěla, abych měla spodní stranu, dolní část boku a oblouky na přední a zadní straně z jedné látky a v návodu je dolní část z hlavní látky.


Jako látku jsem použila petrolejovou pevnější bavlnu, kterou už tu mám déle, na spodní část jsem vzala zbytek kočárkoviny z přešití kočáru - kvůli jednoduššímu čištění, když tašku někde položím a jako podšívku jsem vzala proužkovanou látku.

Vzhledem k tomu, že jsem nesehnala ani pružnou trubičku na vyztužená ucha, tak jsem si ucha udělala plochá - podle návodu jsem si udělala popruh s uzavřenými konci (kniha str. 103) o rozměrech 4 cm x 45 cm (látku jsem ustřihla 16 cm x 47 cm). Přišila jsem to pak do obdélníku a prošila ještě pro zpevnění diagonálně.

Potom jsem také bojovala s poutkem na vnější kapse - nemá tu moc dobře rozepsané rozměry a tak je to zmatečné. Já jsem se nakonec dopočítala na 10 cm dlouhý pruh na druh a 6 cm dlouhý pruh na klopu.


Poslední mojí úpravou bylo zjednodušení dna podšívky - nedělala jsem jí dvojitou, ale jen jednou a prostě jsem dno vyztužila silnější výztuhou ;-)

Teď když koukám do postupu, tak jsem zjistila, že jsem vynechala bod 28 a nepřišila podšívku k tašce na bokách, ale jen u zipu. Je fakt, že při došití mi přišlo divné, že podšívka v tašce "leží" a nekopíruje jí.. Tak vím pro příště - nicméně opravovat to nebudu, protože po naplnění tašky se podšívka hezky srovnala ;-)


Myslím, že taška se nakonec povedla a hned jsem ji náležitě využila - odjela se mnou do porodnice.

Pokud se pustíte do této tašky, budu ráda, když se pochlubíte výsledkem a v případě, že budete tápat, ráda poradím ;-)

Ať se vám daří vaše kreativní snažení.

K.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...