8. listopadu 2016

Bez čeho se při tvorbě přání neobejdu

Vzhledem k tomu, že našemu malému není dobře, nemohla jsem moc tvořit a tak jsem psala s prckem na klíně. Takže dnes jen text, snad malému bude brzy dobře..

Už od mala ráda kreslím, maluji a vyrábím. Takže jsem za ta léta nastřádala celkem dost materiálu - pastelky, papíry, různé barvičky či lepidla. Takže jsem první přání vyrobila z materiálu co dům dal. Výroba mě bavila, přání udělalo radost a tak jsem začala vyrábět víc a víc a dneska už je to tak trošku posedlost :-) A s tím se pojí i kupování nových a nových věcí..

Oproti začátkům se mé vybavení dost změnilo - některé věci jsem nahradila, některé se nahradit chystám a něco se osvědčilo. Vzhledem k tomu, že nám doma vyhovuje celkem minimalistický pohled na majetek, tak se snažím i ve svém ateliéru nemít nadbytek věcí. Navíc nechci odradit potenciální tvůrce, takže vám napíšu spíše minimalistický seznam ;-)

Pomůcky
Nejdůležitější pomůcky jsou dle mého ty, které slouží na úpravu papíru, tj. řezání či stříhání, a jeho měření. Pro začátek si člověk vystačí s malými nůžkami, velkými nůžkami a trojúhelníkem s ryskou. Později při výrobě více projektů přijde vhod řezačka. Pokud si chce člověk dělat vlastní základy na přání či různě skládaná přání (např. nekonečné přání), tak se ještě hodí nějaká pomůcka na rýhování. Já v současnosti rýhuji pomocí pravítka a kovového zdobítka na nehty (z drogerie asi za 30,-), dá se rýhovat i pomocí rýhovací kosti a kotoučové řezačky a profi se rýhuje pomocí rýhovací desky (snad Ježíšek donese ;-) ).

Materiál
Za materiál považuji to, co spotřebovávám. Při scrapbookových technikách to je samozřejmě papír a lepení. 
Gró tvoří základ na přání - je možné si koupit sadu nebo si ho vyrobit. Pokud se chceme věnovat výrobě přání více a vyhovují standardní formáty, vyplatí se koupit si základy - ušetří práci, je tam i obálka a cenově to vyjde přibližně stejně. Ozdobné papíry jsou na dlouhou polemiku - někdo je nutně potřebuje po tunách, já si třeba vystačím s málem - nejsem úplně papírový typ a spíše používám barvičky. Věřím, že se vyplatí investovat do sady jednobarevných papírů, které se dají dále zdobit. 
Vzhledem k tomu, že přání jsou málokdy jednovrstvá, tak se bez lepidla neobejdeme. Já používám nejvíce tekuté lepidlo, oboustrannou lepenku a 3D lepítka. S tekutým lepidlem jsem začala s Herkulem a pak přešla na tužku od Dockrafts, ale musím říct, že tuhle tužku nedoporučuji a až jí dopatlám, tak si jí už nekoupím (pořád se ucpává, pak zasychá nebo teče), ale pořídím si Glossy accents, který by měl mít stejné využití ale dle recenzí na internetu lepší kvalitu. Tekutým lepidlem lepím třeba kamínky nebo kytičky či jiné ozdoby. Oboustrannou lepenku používám klasickou z papírnictví 0,5 mm širokou - je super na slepení čehokoliv rychle, čistě a elegantně. Lepím s ní hlavně větší plochy, které by mohlo tekuté lepidlo zkroutit. 3D lepítka používám tři typy - gelové mini tečky (třeba na flitry), 3D lepící pásku (lepení velkých ploch) a 3D čtverečky (lepení malých objektů - třeba vystřižených obrázků). U 3D lepítek si člověk vystačí jen s páskou - stačí nastříhat a jsou čtverečky, ale na to už jsem asi líná :-D

Zdobení
Jak je patrné z mých projektů, tak nejsem úplně extrémně zdobící člověk a moje projekty jsou spíše decentní. Má přání mají hlavní dominantu a potom pár malých akcentů. Jako dominantu obvykle používám vybarvené razítko nebo zajímavý výřez z Big shotu. 
Razítkování samo o sobě je obrovská kapitola a já už jsem se dost rozepsala. Tak jen stručně - razítka buď můžete mít vlastní nebo si koupit otisky na čtvrtce. Na začátek doporučuji kupovat otisky, aby člověk našel svůj styl - já jsem loni objevila kouzlo scrap bazarů a tak jsem si nakoupila spoustu razítek, která jsem ale nikdy nepoužila a zase poslala dál většinu se ztrátou. Teď už jsem si nakoupila razítka, která skutečně používám - jedná se především o nápisy a velké obrázky. K razítkům je nutný akrylový blok a inkoust, já používám Archival ink - Jet black a plně si s tím vystačím.
K razítkům se ještě váže další materiál a to barvičky na jejich vybarvení. Já upřednostňuji akvarelové pastelky, se kterými kreslím už řadu let. Teď je hodně moderní vybarvování Copic markery (pozor na vhodný inkoust k natištění razítka - Archival ink by se rozpil), ale k tomu jsem se nedostala především z finančních důvodů. Věřím, že pokud člověk už něco tvoří, tak doma bude mít už nějaké oblíbené barvičky ;-)
S výřezy z Big shotu je to stejně jako s razítky - buď koupit hotové nebo si pořídit Big shot, vyřezávací šablony a udělat vlastní výřezy. Opravdu není nutné hned kupovat Big shot. Já jsem si ho pořídila v dubnu a mám k němu zatím jen pár šablon a stejně ještě kupuji i výřezy, protože se mi nechce kupovat šablonu za několik set, kterou použiji možná 5x..
Jako akcenty nejčastěji používám kamínky nebo enamelky. Tohle už záleží na každém, co se mu líbí. V podstatě není nutné vůbec něco použít ;-)
Zdobení je nepřeberné množství a záleží na tom, co se komu líbí - někdo zdobí decentně a někdo vytváří zahrady plné květin..

Dnes jsem se opravdu hodně rozepsala a tak tady je malé shrnutí:

Věřím, že jsem dokázala, že vytvořit přání se dá i s málem. A bez čeho se neobejdete vy?

Pokud se vám článek líbí, přihlaste se k odběru emailem a podívejte se na můj facebookový profil ;-)

Hezký den! 
K.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...