31. ledna 2017

Organizace poliček u stolu

Příjemné pracovní prostředí nám pomáhá se lépe soustředit a celkově být kreativnější. Tak jsem se naštvala a rozhodla jsem se konečně zútulnit poličky u stolu. Na začátku to vypadalo fakt šíleně..


K organizaci svých skladovaných věcí používám krabičky od kapslí do kávovaru. Jsou akorát tak veliké, aby pojaly všechny drobnosti, které používám. Nachází se v nich především ozdoby na scrapbook a drobná galanterie, kterou používám na šití i scrapování.



Vzhledem k tomu, že velikost krabiček mi vyhovuje, tak jsem se rozhodla jim dát pouze nový kabátek a víčko, aby se do nich dobře lezlo a neprášilo se dovnitř.

Nafotila jsem postup, jak jsem postupovala, tak třeba vás bude také inspirovat ke zútulnění vašeho koutku.

Co je třeba?
  • krabička k polepení (já mám od kávových kapslí Dolce gusto)
  • balící papír
  • washi pásky
  • čtvrtky na víčka
  • barevné čtvrtky na vyřezávání cedulek
  • silnější plastové desky na štítky
  • tekuté lepidlo
  • 3D páska
Postup
  1. Změříme si krabičku a určíme si potřebnou velikost balícího papíru na polepení podle vzorečku: 2x výška + dno + 2x 2 cm přesah dovnitř. U mých krabiček to vyšlo 40 x 40 cm, já mám čtvercové krabičky, tak to bylo jednodušší. Vystřihneme si tedy papír dle výpočtu.
  2. Na papír si narýsuji 2 linky ve vzdálenosti 1. výška + přesah a 2. výška + přesah + dno. U mě to je ve vzdálenosti 14 a 26 cm. Papír otočíme o 90° a uděláme si stejně linky. Pokud máme linky dobře, tak nám uprostřed vznikl čtverec, který odpovídá dnu.
  3. Narýsujeme si diagonály od rohu k průsečíku linek - tj. 4 linky. 
  4. Vystřihneme si trojúhelníky aby nám vznikl motýlek viz foto. 
  5. Natřeme si vnitřní čtverec lepidlem a přilepíme krabičku. Většinu lepení jsem dělala obyčejným Herkulesem, pak když došel, tak jsem použila lepidlo od Koh-i-Nooru. Je důležité si lepidlo dobře roztírat nejlíp štětcem a papír vždycky dobře přimáčknout nejlépe knihařskou kostí. 
  6. Začneme lepením křidýlek - přilepíme si střed ke straně a pak i oba trojúhelníky. U poslední krabičky jsem přišla na to, že je fajn si po přilepení trojúhelníků ustřihnout jejich přesah až ke středovému dílu - pak nemáme na boku tolik papírů (viz 2. foto v tomto bodu). Nakonec nalepíme přesah nad středem dovnitř. Uděláme s oběma křidýlky. 

  7. Nalepíme obdélníkové kryty. Těmi přelepíme trojúhelníky. 
  8. Začistíme si hrany washi páskou.
  9. Vyrobíme si cedulky - já použila tu základní šablonu, co je u Big Shotu a vyřízla jsem si rámeček z barevného papíru a z folie celý tvar a slepila dohromady. 


  10. Cedulky na krabičky nalepíme 3D páskou tak, že necháme jednu stranu volnou - já nechala levý bok - na zasunutí cedulky. Cedulky jsem si vyřízla z papíru malou šablonou. 
  11. Víčko na krabičku jsem si vyrobila na rýhovací desce od Marthy Stewart a byl to vlastně můj první projekt s ní :-) Velikost jsem si určila dle vzorečku 2 x 2,5 cm přesah + dno + 0,5 cm, aby víčko šlo snadno nandat. Tzn. můj rozměr je 17,5 x 17,5 cm.
  12. Čtvrtku si narýhujeme ve vzdálenosti 2,5 cm od kraje a prostě točíme kolem dokola, dokud nemáme 4 rýhy. (To se mi osvědčilo nejvíc.) 
  13. Nastřihneme si malé čtverečky na bokách viz foto - je fajn si ustřihnout na těch křidélkách trojúhelníček, aby se víčko lépe lepilo. 
  14. Slepíme víčko.
  15. Tak a máme hotovo, tak už jen zabydlet a kochat se tou krásou ;-) Já jich nakonec vyrobila 18..


Od začátku předělání mi ještě přibyla police, na kterou jsem umístila dva organizéry z Ikey a papírové kapesníčky. Je fakt, že ještě nejsem úplně spokojená - chce to obal na krabici s kapesníčky a nahoře ještě dořešit skladování Distress inkoustů (tam nyní mám nyní slepenou věž podle návodu z Youtube, ale je šikmá jako ta v Pise :-/ ) a ty tříděné odpady dole..

Teď jste seznámení s nejuklizenější částí mého ateliéru, vzhledem k tomu, že jsem v místnosti před rekonstrukcí, tak další ukládání moc neřeším a prostě se spíš snažím přežít.. Zajímalo by vás, jak to vypadá v celém mém království?

Přeji spoustu kreativní energie ;-)
K.

PS: Teď asi bude pauza jak na blogu tak i na Facebooku, protože každou chvilkou bych měla porodit naše malé ;-) Tak mi držte palce..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...